Muzikale voorstelling
Voor veel mensen is het luisteren naar muziek een prettige ervaring. Er zijn muzieknummers die een herinnering oproepen of een bepaalde emotie losmaken. Bij deze opdracht “duik je in” je persoonlijke muziekervaring en gaat dat delen met de klas.
Wat ga je doen?
- Je leest de theorie over de manieren van luisteren naar muziek (Reader).
- Je kiest een lied of muziekstuk dat voor jou van waarde is en dat je met de groep wilt delen.
- Je schrijft een verslag met daarin antwoord op de volgende vragen:
- Wat spreekt jou aan in het lied of muziekstuk?
- Is voor jou de tekst, de muziek of de artiest doorslaggevend geweest voor de keuze?
- Roept het lied een emotie, beeld of herinnering bij je op? Zo ja, welke?
- Neem het nummer of muziekstuk mee op cd of op je smartphone en laat het horen in de klas.
- Vertel aan de groep waarom je het nummer hebt uitgekozen.
Werk het verslag netjes uit en stop het in je portfolio. Voeg het beoordelingsformulier toe, zodat de docent het kan beoordelen.
Beoordelingsformulier opdracht 4: Muzikale voorstelling
O= niet waargenomen
V= waargenomen, maar kleine tekortkoming
G= waargenomen
Onvoldoende = 1 keer een o
Voldoende = 4 keer een v
Goed = 1 keer een v en 3 keer een g
Naam student
|
O |
V |
G |
Gedrag
|
Je presenteert een eigen gekozen nummer
|
|
|
|
|
Je motiveert de keuze voor het nummer
|
|
|
|
|
Je vertelt op welke manier muziek van waarde kan zijn voor de doelgroep
|
|
|
|
|
Je reflecteert op je eigen muzikale verleden
|
|
|
|
|
Beoordeling
|
|
Toelichting
|
Klik hier om het beoordelingsformulier te downloaden