Een spelletje spelen of lekker bewegen
Sport, spel en bewegen spelen een grote rol in de samenleving .Het is goed voor je lijf, sociale contacten en is een uitlaatklep. Binnen het werkveld van de MZ’er wordt hier dan ook aandacht aan besteed.
Wat ga je doen?
- Je bestudeert eerst de theorie uit Dagbesteding MZ, thema 5; 5.3.7 en thema 4.
- Je vormt een subgroep met drie klasgenoten.
- Je kiest met je subgroep een specifieke doelgroep uit welke valt binnen het werkveld van een MZ’er.
- Je bedenkt met elkaar een nieuwe sport of spel voor de gekozen doelgroep. Je mag gebruik maken van een bestaande activiteit, maar je verandert het dusdanig, zodat het passend is voor de gekozen doelgroep.
- Je schrijft een methodisch plan.
- Je werkt het ontwerp dusdanig uit, zodat het gespeeld kan worden.
- Je biedt, met je subgroep, het ontwerp aan de klas aan.
- Je motiveert, activeert en enthousiasmeert je klasgenoten.
- Je vertelt welke mogelijkheden deze opdracht biedt voor de BPV.
- Voeg het methodisch plan en het beoordelingsformulier toe aan je portfolio.
Beoordelingsformulier opdracht 8: Een spelletje spelen of lekker bewegen
O= niet waargenomen
V= waargenomen, maar kleine tekortkoming
G= waargenomen
Onvoldoende = 1 keer een o
Voldoende = 5 keer een v
Goed = 1 keer een v en 4 keer een g
Naam student
|
O |
V |
G |
Gedrag
|
Je hebt een methodisch plan geschreven
|
|
|
|
|
Je hebt een nieuw spel ontwikkeld
|
|
|
|
|
Het spel is geschikt voor de gekozen doelgroep
|
|
|
|
|
Je hebt het spel aangeboden aan de klas
|
|
|
|
|
Je hebt de klas gemotiveerd, gestimuleerd en geënthousiasmeerd
|
|
|
|
|
Beoordeling
|
|
Toelichting
|
Klik hier om het beoordelingsformulier te downloaden
Naar boven