Test je kennis W5
Beantwoord de volgende vragen:
- Hoe signaleer je onvoorziene- en crisissituaties?
- Hoe observeer je de cliënt systematisch als er signalen zijn van dreigende agressie?
- Op welke (non)verbale signalen ben je alert?
- Wat zijn signalen van dreigende agressie?
- Wat zijn signalen van gevaar?
- Welke stappen onderneem je als je iets gesignaleerd hebt?
- Hoe schakel je andere disciplines in bij een onvoorziene situatie?
- Hoe houd je de veiligheid van jezelf en je collega’s in de gaten?
- Hoe weet je wat jouw grenzen zijn?
- Hoe geef je jouw grenzen aan?
- Wat is ‘tijdig’ je grenzen aangeven bij onredelijke reacties en/of ongewenst gedrag van de cliënt?
- Waar let je op als je de veiligheid van de groep in de gaten houdt?
- Waar let je op als je de veiligheid van de collega’s in de gaten houdt?
- Wat is preventie?
- Welke preventieve acties kun je uitvoeren gericht op het voorkomen van crisissituaties en verdere escalatie?
- Welke preventieve acties kun je uitvoeren gericht op het voorkomen van brand?
- Wat kan je doen om een crisissituatie voorkomen?
- Hoe pas je kennis van conflicthantering en crisisinterventie toe in de praktijk?
- Welke weerstandspatronen zijn er en hoe ga je hiermee om?
- Wat is een risicotaxatie?
- Hoe voer je een risicotaxatie uit?
- Wat is een risicoanalyse? (niveau 4)
- Hoe stel je een risicoanalyse op? (niveau 4)
- Wat betrek je in je overwegingen bij het inschatten van gevaar voor de cliënt, jouzelf en anderen tijdens calamiteiten?
- Wat is er nodig om tijdig gevaar voor de cliënt, de groep, collega’s en jouzelf in te kunnen schatten bij calamiteiten?
- Hoe bespreek je gevaar voor de cliënt, de groep, collega’s en/of jezelf in het multidisciplinair overleg? (AMGGZ en TB)
- Hoe evalueer je een onvoorziene- en/of crisissituatie?
- Met wie evalueer je achteraf een onvoorziene- en/of crisissituatie?
- Waarom evalueer je achteraf een onvoorziene- en/of crisissituatie?
- Wat is ‘op constructieve wijze’ achteraf een crisissituatie bespreken?
- Hoe hanteer je je gevoelens tijdens en na een crisissituatie?
- Wat doe je met je eigen gevoelens tijdens en na een crisissituatie?
- Hoe evalueer je een onvoorziene- en/of crisissituatie?
- Met wie evalueer je achteraf een onvoorziene- en/of crisissituatie?
- Waarom evalueer je achteraf een onvoorziene- en/of crisissituatie?
- Wat is ‘op constructieve wijze’ achteraf een crisissituatie bespreken?
- Hoe hanteer je je gevoelens tijdens en na een crisissituatie?
- Wat doe je met je eigen gevoelens tijdens en na een crisissituatie?