Representatief zijn

Maak van het boek Communicatie Hoofdstuk 11 de verwerkingsopdrachten:


Kijk naar het volgende fragment van Lebbis over klantvriendelijkheid:


Bedenk voor jezelf een situatie waarin je als klant ‘perfect’ bent geholpen. Wat deed de medewerker wat maakte dat je zo goed werd geholpen?


Opdracht: 

Op het moment dat je gaat solliciteren voor een stageplek of wanneer je start met stagelopen, is de manier waarop je overkomt belangrijk. Stel je voor, je hebt je eerste kennismakingsgesprek op je werkplek. Geef van de volgende gedragingen aan of dit wel of niet past bij een goede eerste indruk:

  • Kauwgum in je mond
  • Jas aanhouden, je hebt het koud
  • Petje op
  • Trainingspak
  • Geen make-up
  • Diep decolleté
  • Spijkerbroek met grote gaten er in
  • Mobiele telefoon in je handen, af en toe kijk je er op
  • Je volledige linkerarm getatoeëerd
  • Bespreek met een klasgenoot elkaars antwoorden. Zijn er grote verschillen?
  • Waarom is een positieve uitstraling en positieve manier van denken belangrijk in het werken met mensen? Zie jij jezelf als een positief ingesteld iemand, die een positieve kijk op het leven heeft? Is er iets wat je hierin wilt veranderen? Waaraan kunnen anderen zien, dat jij een positieve uitstraling hebt?

Maak een verslag van een half A4'je, waarin je beschrijft wat in jouw ogen een representatieve houding is en hoe je dit zal tonen op het moment dat je stage loopt. Voeg het toe aan je portfolio.




Naar boven
/var/www/bib-mz-albeda.learningmatters.nl