Organiseren van mijn studie

Je krijgt op een lesdag en in een lesweek heel veel informatie van verschillende mensen. Je kunt niet alles onthouden. Ook moet je in een week best veel doen. Dit zal je op een bepaalde manier moeten organiseren, zodat je niet alles tot het laatst bewaart en dan onnodig in de stress schiet.


Opdracht:

Een manier om je studie te organiseren is het gebruikmaken van de agendatool in je Outlook Office. Je hebt al geleerd hoe je in je Outlook Mail komt. Je klikt op de Outlook Agenda en doorloopt de volgende stappen:

  1. Zet op een kladblaadje alle vakken op een rijtje en schrijf achter het vak wat in semester 1 de toets is in week 11 en in week 18.
  2. Schrijf vervolgens wat je deze week van het vak moet hebben gedaan en wat je volgende week moet hebben gedaan.
  3. Zet nu de toetsen en taken die horen bij 1 vak over in je outlook-agenda. Vraag hierbij hulp van de docent als je er niet uitkomt. Geef een kleur aan het vak.
  4. Herhaal deze stap voor alle andere stappen, totdat je voor elk vak alle toetsen en taken in je agenda hebt verwerkt, waarbij elk vak een eigen kleur heeft.
  5. Ga vervolgens na welke taken je nog meer hebt. Denk aan: het inleveren van een nog ontbrekend document bij de administratie, het sturen van een mail naar een stageplaats, het schrijven van je CV of het bellen naar de helpdesk.
  6. Werk elke week de agenda bij; kijk wat er bij is gekomen, wat eventueel gewijzigd is en wat af/klaar is. Op het moment, dat je een taak af hebt, geef dit dan ook een eigen kleur. Zo weet je dat je iets af hebt.

Maak screenshots van de 3 weken, print deze uit en voeg deze toe aan je portfolio.




Naar boven
/var/www/bib-mz-albeda.learningmatters.nl