Preventie

  • Ze voert eerst preventieve acties uit die gericht zijn op het voorkomen van een crisissituatie en verdere escalatie
  • Ze schat het gevaar  voor de cliënt, zichzelf en anderen in
  • Ze grijpt in en past in uitzonderlijke situaties middelen en maatregelen toe volgens afspraken in het plan van aanpak, de richtlijnen van de organisatie en wetgeving


  1. Wat hebben jullie de afgelopen week geleerd over onvoorziene situaties bij Communicatie, Methodiek en Skills PLEIN?
  2. Welke middelen worden er ingezet bij jou op de BPV ter preventie van onvoorziene of crisissituaties?
  3. Wat zou jij zelf kunnen doen ter voorkomen van escalatie als een cliënt heel boos is?


Lees artikel: ‘Overzicht beschermende en uitlokkende factoren voor crisis’

  1. Wat valt er onder beschermende factoren?
  2. Wat valt er onder kwetsbaarheidsfactoren?
  3. Wat valt er onder stressfactoren?
  4. Noem, per onderdeel, 2 voorbeelden van jezelf

Verwerk je antwoorden in een verslag van een half A4'tje en plaats dat in het portfolio.




Naar boven
/var/www/bib-mz-albeda.learningmatters.nl